»
»
צבעי BONDEX לעץ – הטכנולוגיה מאחורי הצבע

צבעי BONDEX לעץ – הטכנולוגיה מאחורי הצבע

המותג BONDEX מבית PPG מעניק התחייבות יחידה במינה ל "הגנה רבה ככל שנדרש, השפעה סביבתית מועטה ככל שניתן". לפיכך, הפסיקה PPG לחלוטין את השימוש שלה בפנטכלורופנול, לינדן ופרמתרין במוצרי הצביעה שלה.

בבית או בגינה, BONDEX מספק את הפתרון האפקטיבי והמושלם לכל תחום – בצבעים היפים ביותר ועם הגנה מותאמת אישית.

Long Effect

טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך – Long Effect

טכנולוגיה חדשה המבוססת על מחקר חדשני שנערך במעבדות החברה, והיא אחת משיטות ההגנה היעילות ביותר נגד פטריות ועובש. בעת שימוש בטכנולוגיה מסורתית, החומרים הפעילים יישטפו מהעץ במהירות גבוהה מהרצוי. מצב זה נמנע כשמשתמשים בטכנולוגיית Long Effect כיוון שהחומרים הפעילים סגורים בקפסולה, וכך מוגנים ומשוחררים רק כאשר יש צורך בכך, למשל: כאשר האקלים לח. המשמעות היא שהחומרים הפעילים ישוחררו במשך תקופת זמן ארוכה יותר, וכך תתארך ההגנה על העץ שלך.

Play Video about עץ ופגעי הטבע – סיכום

פיגמנטים

הפיגמנטים הם חלקיקי צבע שאינם מושפעים מאור, אינם מסיסים ועמידים בפני השפעות מזג האוויר והקרינה האולטרה-סגולה. כחלק אינטגרלי בצבעים ובמוצרים להגנת עץ, הפיגמנטים אחראיים לגוון הצבע. זכרו שככלל, אסור בהחלט להשתמש בשכבה עליונה שקופה בתנאי חוץ (חוץ מאשר במוצר  Bondex Long Life UV), אלא אם מתחתיו קיימת שכבת בסיס המכילה פיגמנטים. הפיגמנטים במוצרים להגנת עץ מהווים חלק מאמצעי ההגנה נגד קרינה אולטרה-סגולה ומשפרים את העמידות של ההגנה על העץ לאורך זמן.

הגנה מפני קרינה אולטרה-סגולה

מכיוון שיעילות ההגנה מפני קרינה אולטרה-סגולה תלויה, למעשה, בפיגמנטים הצבעוניים­, הרי שצבעים שקופים-למחצה לעץ המכילים פיגמנטים, צבעי עץ אטומים או צבעים בסיסיים מעניקים לעץ הגנה יעילה ועמידה יותר, מלבד Bondex Long Life UV, שהוא מוצר חסר-צבע להגנת עץ שנועד במיוחד לספק הגנה כנגד הקרניים האולטרה-סגולות של השמש.

שקוף למחצה או אטום?

  • צבעים שקופים-למחצה הם חומרי ציפוי שקופים להם מוסיפים פיגמנטים בלתי-מסיסים. הם יוצרים שכבה שקופה-למחצה עם גוון צבעוני, דרכה ניתן לראות את סיבי העץ שמתחת לציפוי.
  • מוצרים חסרי-צבע/שקופים להגנת עץ מדגישים את הגוון הטבעי של העץ עצמו. חברת Bondex פתרה את הבעיות הקשורות בקרינה אולטרה-סגולה (בהעדר פיגמנטים צבעוניים) בעזרת המוצר החדשני Bondex Long Life UV המיועד לשימוש בתנאי חוץ ומכיל חומר מיוחד החוסם את הקרניים האולטרה-סגולות. המוצר Bondex Long Life UV הוא המוצר היחיד של Bondex ללא צבע בו תוכלו להשתמש כפי שהוא, ללא תוספת של שכבה תחתונה המכילה פיגמנטים.
  • מוצרים אטומים להגנת עץ הם ציפויים לכיסוי – כל שכבת הצבע מגוונת בפיגמנט ולאחר היישום לא ניתן עוד להבחין בעץ שמתחתיה.

שכבה דקה או עבה?

  • צבעים המיושמים בשכבה דקה יוצרים מעטה דק ומספקים לעץ הגנה פיסית טובה. הם נשחקים שכבה אחר שכבה ולכן אינם מתקלפים.
  • שימוש עיקרי: אלמנטים שאינם יציבים מבחינת השמירה על הממדים שלהם, כגון חיפויי חזית.
  • צבעים המיושמים בשכבה עבה יוצרים מעטה חזק ודוחה-מים. צבעים אלה מעניקים הגנה לפרקי זמן ארוכים כל עוד המעטה שלם.
  • שימוש עיקרי: בעדיפות לאלמנטים מבניים יציבים מבחינת השמירה על הממדים שלהם, כגון חלונות ודלתות.

טיפים לאופן יישום הצבע

  • אל תטבלו את מברשת הצבע לכדי יותר מאשר מחצית אורך הזיפים בתוך מוצר המגן או הצבע וסחטו היטב את המוצר/הצבע העודף.
  • בצעו את הצביעה באופן רצוף (“רטוב על רטוב”) בכיוון של סיבי העץ. כך תקבלו גימור הומוגני ללא קרומים.
  • בזמן ההפסקות במהלך העבודה, עטפו את המברשות בנייר כסף או בניילון נצמד. כך הן תישארנה מוכנות לשימוש. לאחר היישום, אטמו את הקופסה הפתוחה של מוצר המגן או הצבע והציבו אותה כשהיא הפוכה. פעולה זו תאריך את חיי המדף של המוצר.