»
»
איך לשמור על ריהוט גן מעץ?

איך לשמור על ריהוט גן מעץ?

תחום ריהוט הגן מאוד התפתח בשנים האחרונות וכיום הרהיטים מיוצרים ממגוון רחב של חומרים ביניהם אלומיניום, ראטן, פלסטיק ועץ טבעי. מבין כל האפשרויות אין ספק שעץ טבעי היא אחת המועדפות, שילוב עץ בגינה הופך את חלל החוץ למאוד חמים ומזמין. בנוסף העץ הוא חומר נוח לעיבוד כך שישנם אינסוף דגמים ועיצובים. למרות שישנם סוגי עצים עמידים במיוחד כמו למשל טיק בורמזי, עדיין אל לנו לשכוח שהעץ הוא חומר גלם טבעי וכתוצאה מכך יש לשמר עליו ולטפל בו.

איך לשמור על ריהוט גן מעץ?

דרכים לשמירה על ריהוט גן מעץ

ישנן דרכים רבות לשמירה על ריהוט גן מעץ ומוטב לאמץ אותן אם רוצים לשמור על אורך חייו ולנצל אותו לשנים רבות. כאשר רוכשים ריהוט לגן מעץ רצוי לקחת בחשבון את מזג האוויר הישראלי האופייני ולכן בקיץ מוטב לשמור את הריהוט במקום מוצל על מנת שלא יהיה חשוף לשמש הקופחת ובחורף לכסות אותו כדי שלא יספוג מים ורטיבות. כיום ישנם סוגים שונים של רהיטים אשר מעוצבים מלכתחילה עם תכונות עמידות גבוהות יותר, אולם גם במקרים כמו אלו מוטב לשמור את הרהיטים מוגנים ולכסות אותם כשהם לא נמצאים בשימוש.

צבעים לחידוש רהיטי עץ

אחת הדרכים לחדש ולשמר ריהוט גן היא על ידי צביעתו. ישנם סוגים שונים של צבעים חלקם שקופים וחצי שקופים ועל כן שומרים על מראה העץ הטבעי, בעוד שאחרים הנם אטומים ויכולים לעשות שינוי משמעותי. תחת קטגוריית צבעים לעץ ניתן למצוא מגוון רחב של צבעים אשר ישמרו על העץ יפה ובריא לאורך זמן. כל שעליכם לעשות הוא לבחור את הצבע הרצוי מתוך המבחר הקיים וליישם אותו בהתאם להוראות. יש לציין כי אין ליישם צבע על עץ שאינו נקי ולכן מומלץ לנקות את העץ קודם לכן ואף ללטש אותו במידת הצורך. הצבעים של BONDEX מתאימים לסוגים שונים של עצים ולמטרות שונות, הם מגיעים הן על בסיס מים והן על טרפנטין ומלבד מראה יפה ורענן, הם יספקו לרהיט הגנה מושלמת מפני רטיבות, מים, לחות, קרני שמש, מזיקים, טפילים, חרקים, פטריות ועובש.

חומרי ניקוי והגנה לרהיטי גן

עץ הוא חומר חי ולכן גם אם ברצוננו לצבוע אותו, טרם הצביעה יש לוודא שהמשטח כמה שיותר נקי מעובש, פטריות וחרקים. ניקוי העץ בעזרת חומרי ניקוי והגנה ייעודיים שפותחו על ידי חברת BONDEX יסייעו ליישם את הצבע ביתר קלות ולשמור על העץ כמה שיותר בריא לאורך השנים. בין חומרי הניקוי המומלצים לשמירה על ריהוט גן, BONDEX מנקה עוצמתי לעץ קשה וריהוט גן ייתן את המענה המושלם לריהוט המיוצר מסוגי עצים קשים, לרבות הטיק הבורמזי. חומר זה מסיר את הכתמים הקשים ביותר ומגיע עד לעומק הנקבוביות של העץ, זאת תוך ששומר על המראה המיושן שלו. חומר אידיאלי נוסף לשימוש הוא BONDEX מרענן לריהוט גן מעץ קשה. חומר זה מתאים לריענון של רהיטי גן ישנים ומאפירים. בעזרת החומר ניתן להחזיר עטרה ליושנה ולשוות לעץ את מראהו הטבעי כאשר התוצאה הנה מידית. חשוב לזכור ליישם צבע לעץ לאחר ניקויי הרהיט וזאת על מנת לתת לו הגנה מפני מזיקים ופגעי מזג אוויר.