»
»
איך מנקים כתמים מרהיטי עץ בצבע לבן?

איך מנקים כתמים מרהיטי עץ בצבע לבן?

רהיטי עץ לבנים מאוד יפים ומודרניים אולם חסרונם בכך שכל כתם או לכלוך עליהם מאוד בולטים לעין. למרבה המזל, ניתן לנקות כתמים מרהיטי עץ בצבע לבן ולהחזיר עטרה ליושנה בעזרת חומרי הגנה וניקוי לרהיטים.

איך מנקים כתמים מרהיטי עץ בצבע לבן?

בחירה נכונה של חומרי הניקוי

העץ הוא חומר טבעי החשוף לבלייה ולמזיקים מסוגים שונים. כחומר חי, הוא זקוק להגנה המתאימה ולכן חומרי ניקוי והגנה אשר אינם מיועדים לעץ או כוללים כימיקליים עשויים לפגוע במראה שלו ואף לפגום בו. כתוצאה מכך כאשר רוצים לנקות כתמים ברהיטי עץ, לרבות בעץ מצופה, מומלץ לעשות זאת תוך שימוש במוצרי ניקוי ייעודיים אשר מסייעים לטיפול בכתמים, נחשבים לעדינים ומותאמים לסוג העץ ולסוג הציפוי של הרהיט.

חשוב לדעת – כאשר מדובר בעץ ולו ציפוי, כמו למשל רהיטי עץ לבנים, רצוי ליישם את החומר בפינה נסתרת ברהיט כדי לבדוק כיצד הוא מתקבל ולוודא שלא נגרם נזק. כמו כן רצוי לעשות שימוש במטלית רכה או במברשת עדינה כדי שלא לשרוט את העץ.

חומרי ניקוי והגנה של בונדקס

לבונדקס יש מגוון רחב של מוצרים ייעודיים לניקוי והגנה על עץ ובעזרתם ניתן להתגבר על סוגים שונים של כתמים. מומלץ לבחור את חומר הניקוי על פי סוג העץ וכן בהתאם לסוג הכתם עמו רוצים להתמודד. המוצרים האפקטיביים ביותר להתמודדות עם כתמים מסוגים שונים הם מנקה עוצמתי לרהיטי גן מעץ של BONDEX בעזרתו ניתן להסיר גם כתמים עיקשים במיוחד עד לעומק נקבוביות העץ, מרענן לריהוט גן מעץ קשה של BONDEX ומוצר נוסף, הדק קלינר של BONDEX.

כיצד משתמשים במנקה עוצמתי לרהיטי גן מעץ?

המנקה העוצמתי של בונדקס אידיאלי הן לניקוי והן לתחזוקה שוטפת של רהיטי עץ שונים. אופן השימוש בו פשוט, מה שחוסך את הצורך באנשי מקצוע, כל שיש לעשות הוא לעבוד על פי השלבים הבאים:

  • לרסס את החומר ישירות על העץ ממרחק של 20 ס”מ
  • לשפשף את החומר לתוך העץ בעזרת בד או מברשת בכיוון הסיבים
  • לאפשר לחומר לפעול במשך דקה
  • לשטוף במים נקיים
  • לאחר הניקוי מומלץ ליישם שכבת צבע חדשה (לאחר שהעץ התייבש לחלוטין) להגנה מרבית של רהיט העץ.
פגעי מזג האוויר (השפעות אטמוספריות)

האם צריך לצבוע את הרהיט שוב?

ישנם מקרים בהם השימוש בחומר חזק וייעודי להסרת כתמים יהיה מספיק, במיוחד כאשר מדובר במנקה העוצמתי של בונדקס אשר מגיע עד לעומק הנקבוביות בעץ. אולם, לעיתים בעת ניקוי הכתם יכול להיפגם גם הצבע עצמו. ישנם מקרים בהם יהיה צורך להסיר את שכבת הצבע ולהתחיל מחדש, כמו בעת היווצרות סדקים וקילופים או חדירת הכתם לעומק העץ. במקרים אלו יש לנקות קודם כל את המשטח המיועד בעזרת מטלית לחה, ללטש את שכבת הצבע הישן בעזרת נייר לטש עדין, להסיר אבק עם מטלית לחה או מברשת רכה, לבדוק שהעץ שויף ושאין שאריות ציפוי במשטח המיועד שעלולות לפגוע בצביעה החוזרת וליישם את הצבע בשכבות הרצויות בהתאם להוראות ולסוג העץ עמו עובדים.