»
»
איך צובעים עץ מצופה לכה?

איך צובעים עץ מצופה לכה?

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מעדיפים לחדש את הישן במקום לקנות חדש. שיפוץ מוצרי עץ הוא לא רק טרנד אלא תחביב חסכוני וידידותי לסביבה אשר מסייע לשמור את מראה העץ מחד ולהגן עליו מאידך. כדי לעזור לכם לשפץ בעצמכם כל מוצר העשוי מעץ, לרבות עץ אשר מצופה בלכה, הכנו עבורכם מדריך הכולל את כל השלבים העיקריים.

איך צובעים עץ מצופה לכה?

השלבים לצביעת מוצרי עץ מצופים בלכה

עץ משמש לייצור מוצרים שונים החל בדקים ופרגולות, דרך גדרות ורהיטי חוץ ועד לריהוט ביתי. היות וחלק גדול ממוצרי העץ לפנים הבית כוללים שכבה של לכה, הם דורשים מאתנו התייחסות שונה לאורך תהליך הצביעה, בהשוואה להתייחסות שהייתה נדרשת אילו היה מדובר בעץ ללא לכה.

ניקוי הרהיט

השלב הראשון בצביעה הוא ניקוי הרהיט מאבק, כתמים ושאריות לכלוך שהצטברו עליו לאורך השנים. כאשר מדובר בריהוט פנים ניתן לעשות זאת עם מטלית לחה או מים וסבון אולם במקרים של עץ שעמד בחוץ והיה חשוף למפגעים יש לעשות שימוש בחומר ניקוי ייעודי כמו למשל המנקה העוצמתי לרהיטי גן מעץ או המרענן לריהוט גן מעץ קשה של Bondex.

שיוף וליטוש

כאשר מדובר ברהיט עץ בפנים הבית, יש סיכוי סביר כי הוא יהיה מצופה בלכה ולכן לפני שצובעים אותו מחדש יש להוריד את שכבת הלכה על מנת שהצבע ייספג בתוך העץ באופן אופטימלי ויעניק לו הגנה. שיוף העץ נעשה על ידי נייר ליטוש, כאשר יש לוודא שעושים שימוש בנייר הליטוש הנכון ובדרגה המתאימה למשימה, כדי להוריד ביעילות שאריות צבע או לכה שנשארו מהצביעה הקודמת. לאחר הליטוש יש לנקות שוב את העץ על ידי מטלית כדי להסיר את האבק שנותר על מנת שלא ידבק לשכבת הצבע החדשה.

איך צובעים עץ מצופה לכה?

בחירת הצבעים המתאימים וצביעת הרהיט

לאחר הטיפול הראשוני בעץ, עתה הגיע זמן הצביעה. צביעת עץ נעשית לפחות בשתי שכבות, אך ניתן לשים גם יותר בהתאם לגוון הרצוי (כל שכבה נוספת מכהה את הגוון) ולמידת ההגנה הנדרשת (יותר שכבות יספקו יותר הגנה). בעת בחירת סוג הצבע יש להתייחס למיקומו של העץ ולמידת החשיפה למפגעים, על מנת לבחור את סוג הצבע המתאים ביותר מתוך מגוון הצבעים שעומדים לרשותכם בבונדקס. כאמור ישנם סוגים שונים של צבעים המיועדים לעץ החל בצבעים אטומים, דרך צבעים חצי שקופים ועד לשמנים כל אחד ויעודו, כאשר כל אחד יספק הגנה ומגיע במבחר גוונים להתאמה לטעמכם האישי. במידה ומדובר על רהיט שנמצא בתוך הבית וחשוף לכתמים וסכנת שריטות (כמו למשל שולחן), השלב האחרון יהיה מריחת שכבה מחודשת של לכה על העץ שתעניק לו שכבת אטימה וזאת כדי להגן עליו מפני כתמים למשל מכוסות מים, שריטות, וסדקים.

בעזרת הצבעים של Bondex כל מוצר עץ יוכל לקבל חיים חדשים. חשוב להוסיף כי בחירת הצבעים הנכונים ועבודה עם ציוד נכון ואיכותי תקל עליכם את המלאכה ותאפשר לכם לבצע אותה באופן נכון ומקצועי.