»
»
הדק שלך נראה ישן? בוא ותראה איך ניתן לחדשו בקלות!

הדק שלך נראה ישן? בוא ותראה איך ניתן לחדשו בקלות!

דהייה של צבע העץ הטבעי, עובש, מזיקים, ריקבון כל אלו ועוד הן הסכנות הצפויות לדק שלנו אם לא נתחזק אותו נכון. כיצד מתחזקים דק? מתי? באילו חומרים יש לעשות שימוש? ומה יקרה אם לא נעשה זאת? כל זאת ועוד לפניכם.

זוכרים איך התרגשתם כשבניתם את הדק שלכם לראשונה? מראה העץ היה כל כך יפה ועשיר, הריח של העץ הטבעי נישא באוויר והאווירה בחוץ הייתה מיוחדת במינה. אולם עכשיו, כעבור כמה שנים, הדק אינו נראה אותו הדבר. הצבעים דהו, העץ האפיר ואף יכול להיות שהופיעו פטריות או אפילו טחב. ובכן אל ייאוש, כמו בכל מערכת יחסים, גם מערכת היחסים עם הדק זקוקה למעט השקעה ובעזרת הטיפול המתאים והחומרים הנכונים תוכלו להחזיר עטרה ליושנה.

הדק שלך נראה ישן? בוא ותראה איך ניתן לחדשו בקלות!

מה יקרה אם לא נטפל בדק?

רוב הדקים אותם אנו רואים בחצרות הבתים מיוצרים מעץ. ישנם כאמור סוגים שונים של עצים המתאימים לדקים, חלקם איכותיים יותר מאחרים, אולם בכל מקרה, עץ הוא חומר גלם טבעי וכאשר הוא עומד בחוץ הוא חשוף לתנאי מזג אוויר קיצוניים, לחום, למים, ללחות, למזיקים מסוגים שונים ועוד. למרות שברוב המקרים העצים המשמשים לייצור ובניית דקים מטופלים בחומרים ייעודיים כדי שיהיו עמידים יותר, הם עדין זקוקים לתחזוקה אחת לתקופה כדי לשמור על המראה שלהם ועל מנת לספק להם שכבת הגנה שתשמור עליהם בעתיד. הטיפול בדק תלוי בסוג העץ ממנו הוא מיוצר, במצבו ובתנאי השטח אליהם חשוף. ההמלצה היא לבצע תחזוקה אחת לשנה כאשר תוכלו להזמין אנשי מקצוע לשם כך או להיעזר בחומרים של בונדקס ולעשות זאת בעצמכם.

באיזה חומרים יש לעשות שימוש לטיפול אופטימלי?

לחברת בונדקס ישנם חומרים ייעודיים המתאימים לטיפול בדק והם: שמן דק ושמן דק אקסטרים. שמן דק אקסטרים של בונדקס מתייבש מאוד מהר כך שניתן ליישם אותו ולחזור ללכת על הדק כשעה בלבד לאחר השימוש. שני השמנים מתאימים לעצים מכל סוג ולאחר יישומם העץ יקבל את ההגנה הנדרשת והוא יראה חדש ורענן. ואם שאלתם את עצמכם מה ההבדל ביניהם, זו התשובה: שמן דק מבוסס על טרפנטין הוא מכיל חומר הקוטל פטריות ועובש, עמיד בפני מים ומשמר את מראה העץ הטבעי. שמן דק אקסטרים מבוסס על מים ועמיד בפניהם, הנו בעל עמידות כפולה ביחס לשמנים אחרים, הוא עוזר למנוע היווצרות של עובש וסדקים ומקנה לעץ הגנה מרבית.

כיצד מחדשים את הדק בפועל?

מלבד השימוש בחומרים הנכונים יש גם לדעת מה לעשות וכיצד ליישם אותם בדרך הכי אפקטיבית. אם רוצים להשיג תוצאות אופטימליות, יש לבצע את התחזוקה בשלבים הנכונים ולא רק לשמן את הדק ולקוות לטוב. השלב הראשון הוא ניקיון, יש לנקות את העץ, בין אם על ידי שטיפה ובין אם על ידי  BONDEX קלינר לעץ, חומר אשר משמש לניקיון הדק לפני יישום השמן. לאחר הניקיון מומלץ ללטש את העץ, להסיר סדקים ופגמים ולחשוף את שכבת העץ הטבעית. לאחר מכן יש לנקות אבק ולחכות לייבוש מוחלט ורק אז ליישם את השמן כראוי.

בבונדקס אנו מעמידים לרשותכם את כל המוצרים הנחוצים לתחזוקה ושימור הדק שלכם לצד ידע מקצועי עשיר אשר יכול לסייע לכם לעשות זאת בעצמכם, ובקלות!