»
»
מהן שיטות צביעת העץ הנכונות ביותר?

מהן שיטות צביעת העץ הנכונות ביותר?

היכרות עם טכניקות ושיטות צביעה, שימוש בכלים וציוד מקצועיים, יישום נכון ובחירה במיטב המוצרים אלו הם המשתנים אשר יאפשרו לכם לצבוע רהיטים ומוצרי עץ ממש כמו מקצוענים, בכוחות עצמכם וללא הצורך בעזרה.

למרות שהנטייה היא לחשוב שכל שצריך הוא מיכל צבע ומברשת שיער איכותית כדי לצבוע עץ, בפועל אין כך הדבר ועבודת הצביעה דורשת ידע, כמו גם עבודת הכנה מקדימה. ללא הכנת המשטח אותו רוצים לצבוע כל השקעתכם תרד לטמיון, התוצאה הסופית תהיה לא איכותית מבחינה אסתטית וגם מבחינה טכנית, העץ לא יקבל את ההגנה שהוא צריך והעבודה לא תחזיק לאורך זמן מכיוון שהצבע לא יחדור עד לעובי הקורה.

מהן שיטות צביעת העץ הנכונות ביותר?

ניקוי והסרת שאריות צבע הישן או לכה

הסרת צבע ישן או שכבת לכה היא הכרחית כאשר צובעים רהיט או מוצר עץ קיים. ניתן להסיר את שאריות הצבע והלכלוך באמצעות חומרים ייעודיים כמו למשל בונדקס מנקה עוצמתי לרהיטי גן מעץ המנקה את הלכלולך או באמצעות ליטוש עם נייר לטש או עם מלטשת חשמלית. בעזרת ליטוש ניתן לחשוף את שכבת העץ המקורית ולהסיר את הצבע הקיים לצד הסרת מזהמים כמו עובש, לשלשת, כתמים, פטריות ועוד.

טיפול בעץ חדש

גם על עץ חדש יש להגן מההתחלה וזאת כדי להאריך את חייו ולשמור על מראהו לאורך זמן. לאחר ניקוי העץ מאבק ולכלוך מומלץ ליישם על מוצר עץ הנמצא בחוץ כשכבה ראשונה, מוצר הגנה מפני מזיקים כדוגמה BONDEX משמר. חומר זה חודר לעומק העץ ומעניק לו הגנה נגד טרמיטים, מזיקים ופטריות לתקופה של 10 שנים. אין להשאיר מוצר עץ שטופל במוצר לשימור עץ למשך יותר משבועיים, לפני יישום מוצר טיפול סופי (צבע) על פני השטח.

צביעת עץ

לפני צביעת משטח העץ יש לנקות את העץ היטב מאבק ומזהמים ולחכות עד שיתייבש. כאשר העץ נקי ויבש לחלוטין הוא מוכן לצביעה ועליכם לבחור צבע איכותי המיועד לעץ. בבונדקס תמצאו מבחר גדול של צבעים לעץ בהתאם לכל צורך ומטרה אשר מחד יספקו הגנה לעץ ומאידך יעזרו לכם להשיג את המראה לו אתם שואפים. קיימים מבחר של צבעים בעלי מראה חצי אטום, אשר מעניקים גוון אך עדיין ניתן לראות דרכם את העץ כדוגמת בונדקס מט, או צבעים אטומים המגעים במגוון רחב גוונים כדוגמה בונדקס פרימיום. מוצרי עץ חייבים לצבוע כדי להעניק לעץ הגנה, לכן בבנודקס פיתחו מוצר ייעודי למי שאינו מעוניין בשום גוון ורוצה לצבוע בשקוף – בונדקס אנטי UV. מלבד צבע עליכם להצטייד גם במברשות איכותיות בהתאמה למוצר או פריט הריהוט אותו צובעים. קיימים אביזרי צביעה רבים החל במברשות שיער, דרך רולרים ועד פדים מקצועיים ולכן עליכם לבחור הן את הצבע והן את המברשת או הרולר שמתאימים לפרויקט הצביעה שלכם. חשוב לציין כי על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר על המשטח להיות כמה שיותר נקי.

צביעה במברשת

צביעה במברשת היא אחת מטכניקות הצביעה הפופולריות ביותר לצביעת עץ וניתן ליצור בעזרתה אף אפקטים שונים. לצביעה במברשת ישנם יתרונות החל בכך שבעזרתה ניתן ליישם שכבת צבע פחות סמיכה תוך מתן תשומת לב לכל הפרטים הקטנים. בניגוד לשיטות צביעה אחרות שיטה זו הנה יותר חסכונית שכן מאפשרת לכם לשלוט בכמות הצבע בו אתם משתמשים. כאמור ניתן להשתמש במברשת לצביעת משטחי עץ גדולים כקטנים, עם זאת ההמלצה היא להשתמש במברשת כאשר משטח הצביעה הנו קטן יחסית. למשטחים גדולים יותר ניתן להשתמש ברולר, בפד מקצועי או בשיטת ההתזה.

צביעה בהתזה

צביעה בהתזה היא טכניקה נוספת המשמשת לצביעת עץ. באמצעות שיטה זו מרססים שכבת צבע באופן ידני או באמצעות מכשיר ייעודי. ישנן טכנולוגיות מגוונות של צביעה בהתזה והן מאפשרות דפוסי התזה שונים. השיטה הנבחרת תלויה במטרת הצביעה כמו גם בגודלו של המשטח אותו צובעים, הגוון אשר רוצים להשיג והתנאים בהם העץ נמצא. צביעה בהתזה יכולה לקצר תהליכים ולסייע לכם לפזר את הצבע באופן יותר אחיד, כמו כן בעזרתה תוכלו להימנע מסימני מריחה כאלו ואחרים.

צוות המומחים של בונדקס עומד לרשותכם בכל נושא. אנו נשמח לסייע לכם לבחור הן את הצבעים האידיאלים והן את שיטת הצביעה האופטימלית לפרויקט שלכם.